Minggu, 17 Mei 2015

WAWANCARA BAHASA SUNDA


PANGANTEUR

             
Puji sinareng sukur urang panjatkeun kahadirat Allah SWT, nu mana parantos masihan rahmat sareng karuniana, sangkan panulis bisa ngarengsekeun laporan wawancara basa sunda.
          Panulis nyadar rengsena laporan ieu teh lain ku sorangan tapi seeur bantosan ti rekan-rekan, sangkan kitu panulis ngahaturkeun nuhun kasadaya pihak anu tos ngabantosan panulis dina ngarengsekeun laporan ieu.
          Kritik sareng saran anu sipatna ngabangun nyampurnakeun ieu tugas, anu di harepkeun sangkan leuwih alus, boh dina panulisan boh dina pamikiran keur nyampurnakeun tugas ieu kaharepna deui.
          Panulis ngahaturkeun nuhun ka Ibu Titik salaku guru basa sunda, sareng ka Rivai salaku narasumber.


                                                                                                                               Bandung, 11 Mei 2015
                                
  
                                                                                                                                                Panulis










Daptar Eusi


PANGANTEUR
Daptar Eusi
Teori Wawancara
Tujuan, Tempat, Waktu jeung Narasumber
Daptar Patanyaan
Hasil Wawancara
Lampiran

















Teori Wawancara
Wawancara nyaeta hiji kagiatan komunikasi anu geus ilaharna lumangsung di masyarakat. Ngan teu kabeh masyarakat sok ngahajakeun saban waktu ngawawancara. Wawancaranah biasana di lakukeun ku wartawan atawa sajabana.
Wawancara mah ka asup kagiatan nyarita dua arah, aya nanya jeung aya ngajawab. Samemeh ngalakukeun wawancara urang perlu tatahar heula sabaraha hal anu dianggap perlu disadiakeun. Kalimah tanya anu disusun ku urang ulah panjang teuing, mun bisa mah parondok jeung togmol ( langsung ) kana sasaran.
Diantarana saperti kieu :   
-         Keur kaperluan naon ?
-         Naon wae nu ditanyakeunana ?
-         Saha anu rek ditanya ?
-         Kamana kudu nepunganana ?
-         Iraha waktuna ?
Kalimah tanya jadi bahan pikeun urang dina waktu geus tepung jeung narasumber. Narasumber jalma nu baris dipenta kateranganana, oge bisa rupa-rupa gumantung kana kaperluan pananya. Upama perlu informasi ngenaan kasenian, pendidikan, olah raga, kitu wae satuluyna. 












Tujuan, Tempat, Waktu jeung Narasumber
Tujuan : Pikeun meunangkeun informasi ngeunaan kagiatan PPL UPI jurusan sejarah.
Narasumber
Wasta : Bambang
Umur : 21tahun
TEMPAT SARTA WAYAH WAWANCARA
Tempat : Di ruang PPL
Wayah  : 08 Mei 2015, tabuh : 14.00

Daptar Patanyaan
-          Dupi nami saha?
-          Didieusebagainaon pak?
-          kunaon pak hoyong janteun ppl di SMAN 24 Bandung?
-          ari bapangajarkelasmanawae? Kelas nu bapa ajar eta dipilihbapaatauditentukeunsakola?
-          terus tindakan ka murid eta the kumaha?kudu ambek kah atau kumaha?
-          menurutbapa,tiasa henteu 24 make kurtilas?
-          janteunsolusina kumaha yeuh pak?
-          janteunmaksadna anak 24 teh kumaha pak?
-          intina mah lewih sae lamun siswa teh mementingkan proses tabatan nilai kitu nya pak?







WAWANCARA
Nu nanya : punteun pak ngawagel waktosna sakedap... sateu acanna nepangkeun simkuring saparakanca teh ti kelas 11 mia 7, gaduh maksad sareung tujuan bade ngawawancara bapak perkawis tugas wawan cara basa sunda anu dipasihan ku bu sofi salaku guru pabimbing bsa sunda. Mulai baenya pak ti pertanyaan anu pertama, Namibapa teh saha?
Narasumber : Bambang
Nu nanya : Didieu sebagainaon pak?
Narasumber : Bapa mah ti mahasiswa PPL tiupimatapelajaransejarah
Nu nanya : Kunaon pak hoyong janteun ppl di SMAN 24 Bandung?
Narasumber : Kahijibapa alumni SMAN 24 Bandung kaduabumi sepuh bapamahcakeut SMAN 24 Bandung jadi tiasa ngirit biaya ongkos, sereung oge parantos diatur atur deui jadi pilihanna ka SMAN 24 Bandung
Nu nanya : Ohh kitu nya pak.. ari bapa ngajar kelas mana wae? Kelas nu bapa ajar eta dipilih bapa atau ditentukeun sakola?
Narasumber : Di tentukeun guru pembimbing ti 24 nyaetakupakdenibapangajar di kelas 10 aya di kelas 11 oge aya, kelas 10 na the 10 iis 1 jeungiis 2 lamunkelas 11 mahkelas 11 mia 7,11 mia 8,11 iis 1, jeung 11 iis 2.
Nu nanya : Seeur oge nya pakk..lewih enak ngajar kelas 10 atawa kelas 11?
Narasumber : Lamun ceuk bapa mah tergantung ka jam pelajaranana mun misalna enjing-enjing biasana barudak leuwih fresh otak na. Lamun siga 11 mia 7 tosmah jam pelajarana teh rakhir barudak na araktif etateh luar biasa, guru jeung siswa na tarepar sadayana.
Nu nanya : Ayeuna ngomongkeun kelas 11 Mia 7 yeuh pa. Pan saur bapa mia 7 the aktif aktif, aya teu anu kaaktifan mia 7 nu kaleuwihan teuing jadi malah bisa di bilangsalah?
Narasumber : Nya paling iyeu mah kebiasaan anak-anak SMA kebiasaan sok celetak celetuk lamun dikelas teh kadang kadang sok jadi heboh ngajieun kelas hirup tapi kadang kadang sok garing siga “naonsih”
Nu nanya : Walahh bisa dugi ka kitu nya pak.. hehe. Oh nya pak, di 24 perna aya pengalaman nu ngajieun timbul pertanyaan “abdib the dihargaan teu sih di dieu?” terus tindakan ka murid eta the kumaha? kedah ambek kah atau kumaha?
Narasumber : Mun eta mah bapa nyobaan kudu sabar tapi lamun tos katerlaluan mah bapa kedah  nyandak tindakan kucara menegur sacara pendekatan personal teu langsung diambekan diharepeun kelas, kan eta mah bisi siswana malah makin down, percaya diri na makin turun. Lamun pendekatan personal mah pan raos ngobrol na ambeh “tidak ada yg tersakiti”
Nu nanya : Menurutbapabisa henteu anak 24 make kurtilas?
Narasumber : Sebenerna tiasa tapi halanganna kangge anak-anak ayeuna mah nyaeta media social jeung handphone. upami media social jeung handphone digabungkeun jeung anak-anak muka eta sapanjang poe, eta teh siotakna bakal tertuju ka media social tidak akan pada pembelajaran dikelas jadi anak jaman sekarang tak bisa lepas dari handphone dimulai dari bangun tidur sampai mau tidur pasti pada di sekitar  yah galebih dari setengah meter
Nu nanya : Janteun solusina kumaha nya pak kirakira?
Narasumber : Solusina perlahan dikurangi tong dugi hp sareng media social jadi hiji hal anu Adiktif saperti narkoba, engke na siswa jadi teu bisa hidup tanpa hp.
Nu nanya : Kesan pesan bapa ngajar di 24 anu parantos ngagunakeun kurtilas kumaha bae pa??
Narasumber : Kangge 24 kesannyab alhamdulillahanak-anak nya bisa diajar dengan baik namun ya ada beberapa halangan teknis . kalo untuk pesananak-anak duaempat yang nota bennya sudah pada pinter dan mau tambah pinter lagi, tapi bukan Cuma pinter aja, ahlak lebih diimbangi jadi ya artinya pengetahuan emang segala-galanya tapi dengan karakter hidupakan lebih bermanfaat kurang lebih seperti itu
Nu nanya :janteun maksadna anak 24 teh kumaha pak?
Narasumber :kirang berkarakter masih keneh kagerus ku arus jaman terus di turutan baei , naon wae nu keur heboh diturutan dikelas joget-joget nyanyi-nyanyi naonlaheta
Nu nanya :tapikan namanya juga anak sma pak, remaja-remaja yang masihlabil
Narasumber : iya labil memang labil tapi ya jangan di bawa sampai dalem mendingan belajar dulu ibadah jangan main teruss main hpterus yang lain lupa
Nu nanya :intina mah lewih sae lamun siswa teh mementingkan proses tabatan nilai kitu nya pak?
Narasumber :ya setuju
Nu nanya : muhun atuh pak sakitu bae wawancara ti simkuring saparakanca, nyuhunkeun hapunteun bilih aya kata kata anu teu ngeunah ka kuping ku bapa, hatur nuhun sateuacanna bilih nga wagel waktos bapak.. assalamualaikum pak..
Narasumber : muhun teu sawios da nuju istirahat ieu.. sami sami waalaiikumussalam....

HASIL WAWANCARA

Wasta narasumber nyaeta Bambang, di SMA N 24 bandung teh anjeunna janteun PPL, nyaeta PPL dina matapelajaran sejarah. Alesan anjeunna milih janteun PPL di 24 nyaeta kusabab anjeunna mantan murid 24, sareung bumi anjeunna oge cakeut jeung 24. Janteun kamana-mana teh teu sesah. Anjeunna gaduh tugas PPL di kelas 10 jeung 11, leuwih tepatna di kelas 10 iis 1 jeung 2, sareung dikelas 11 mia7-8, 11 iis1-2. Kelas anu bade diajar ku anjeunna teh tos di tangtukeun ku pa deni selaku guru pabimbing di sman 24 bandung ieu.
Salah sahiji kelas anu anjeunna ajar teh nyaeta kelas 11 mia 7. Dikelas ieu teh lumayan aktip, tapi seseurnamah mun anjeunna ngajr teh malah anteun garandeng, nu akhinamah ngajadikeun kelas kondusip. Janteun siga teu ngahargaan gulu upami nuju nerangkeun teh.
Upami soal KURTILAS mah, anjeunna tos percaya kana murid 24 tiasa ngajalankeunnana. Tapi kakurangannana ti ieu budak 24 teh nyaeta “social media” . sabenernamah teu salah lamun ngagunakeun sosmed, tapi lolobana ti budak 24 teh malah ngajadikeun sosmed teh kawas narkoba anu adiktip pisan.
Amanat ti anjeunnamah kanggo barudak 24 teh kudu pinter ngatur ngatur waktu, kudu pinter otakna jeung alus oge akhlakna, kusabab budak 24 teh kurang berkarakter. Intinamah “tong mikiran nilai hungkul, tapi mikiran ogo prosesna nu bener teh kudu kumaha”












LAMPIRAN

Tidak ada komentar:

Posting Komentar