PANGANTEUR
Puji sinareng sukur urang panjatkeun kahadirat Allah SWT, nu
mana parantos masihan rahmat sareng karuniana, sangkan panulis bisa
ngarengsekeun laporan wawancara basa sunda.
Panulis
nyadar rengsena laporan ieu teh lain ku sorangan tapi seeur bantosan ti
rekan-rekan, sangkan kitu panulis ngahaturkeun nuhun kasadaya pihak anu tos
ngabantosan panulis dina ngarengsekeun laporan ieu.
Kritik
sareng saran anu sipatna ngabangun nyampurnakeun ieu tugas, anu di harepkeun
sangkan leuwih alus, boh dina panulisan boh dina pamikiran keur nyampurnakeun
tugas ieu kaharepna deui.
Panulis
ngahaturkeun nuhun ka Ibu Titik salaku guru basa sunda, sareng ka Rivai salaku
narasumber.
Bandung, 11 Mei 2015
Panulis
Daptar Eusi
PANGANTEUR
Daptar Eusi
Teori Wawancara
Tujuan, Tempat, Waktu jeung Narasumber
Daptar Patanyaan
Hasil Wawancara
Lampiran
Teori
Wawancara
Wawancara nyaeta hiji kagiatan
komunikasi anu geus ilaharna lumangsung di masyarakat. Ngan teu kabeh
masyarakat sok ngahajakeun saban waktu ngawawancara. Wawancaranah biasana di
lakukeun ku wartawan atawa sajabana.
Wawancara mah ka asup kagiatan
nyarita dua arah, aya nanya jeung aya ngajawab. Samemeh ngalakukeun wawancara
urang perlu tatahar heula sabaraha hal anu dianggap perlu disadiakeun. Kalimah
tanya anu disusun ku urang ulah panjang teuing, mun bisa mah parondok jeung
togmol ( langsung ) kana sasaran.
Diantarana saperti kieu :
- Keur
kaperluan naon ?
- Naon wae nu
ditanyakeunana ?
- Saha anu rek
ditanya ?
- Kamana kudu
nepunganana ?
- Iraha
waktuna ?
Kalimah tanya jadi bahan pikeun
urang dina waktu geus tepung jeung narasumber. Narasumber jalma nu baris
dipenta kateranganana, oge bisa rupa-rupa gumantung kana kaperluan pananya.
Upama perlu informasi ngenaan kasenian, pendidikan, olah raga, kitu wae satuluyna.
Tujuan,
Tempat, Waktu jeung Narasumber
Tujuan : Pikeun meunangkeun informasi ngeunaan
kagiatan PPL UPI jurusan sejarah.
Narasumber
Wasta : Bambang
Umur : 21tahun
TEMPAT
SARTA WAYAH WAWANCARA
Tempat : Di ruang PPL
Wayah : 08 Mei 2015,
tabuh : 14.00
Daptar
Patanyaan
- Dupi nami
saha?
- Didieusebagainaon pak?
- kunaon
pak hoyong janteun ppl di SMAN
24 Bandung?
- ari bapangajarkelasmanawae? Kelas nu
bapa ajar eta dipilihbapaatauditentukeunsakola?
- terus tindakan ka murid eta the kumaha?kudu ambek kah atau kumaha?
- menurutbapa,tiasa henteu 24 make kurtilas?
- janteunsolusina kumaha yeuh pak?
- janteunmaksadna anak 24 teh
kumaha pak?
- intina mah lewih sae lamun siswa teh mementingkan proses tabatan nilai kitu nya pak?
WAWANCARA
Nu nanya : punteun
pak ngawagel waktosna sakedap... sateu acanna nepangkeun simkuring saparakanca
teh ti kelas 11 mia 7, gaduh maksad sareung tujuan bade ngawawancara bapak
perkawis tugas wawan cara basa sunda anu dipasihan ku bu sofi salaku guru
pabimbing bsa sunda. Mulai baenya pak ti pertanyaan anu pertama, Namibapa teh
saha?
Narasumber : Bambang
Nu nanya : Didieu sebagainaon
pak?
Narasumber : Bapa mah
ti mahasiswa PPL tiupimatapelajaransejarah
Nu nanya : Kunaon
pak hoyong janteun ppl di SMAN 24 Bandung?
Narasumber : Kahijibapa
alumni SMAN 24 Bandung kaduabumi sepuh bapamahcakeut SMAN 24 Bandung jadi tiasa
ngirit biaya ongkos, sereung oge parantos diatur atur deui jadi pilihanna ka
SMAN 24 Bandung
Nu nanya : Ohh kitu
nya pak.. ari bapa ngajar kelas mana wae? Kelas nu bapa ajar eta dipilih bapa atau
ditentukeun sakola?
Narasumber : Di
tentukeun guru pembimbing ti 24 nyaetakupakdenibapangajar di kelas 10 aya di
kelas 11 oge aya, kelas 10 na the 10 iis 1 jeungiis 2 lamunkelas 11 mahkelas 11
mia 7,11 mia 8,11 iis 1, jeung 11 iis 2.
Nu nanya : Seeur
oge nya pakk..lewih enak ngajar kelas 10 atawa kelas 11?
Narasumber : Lamun ceuk
bapa mah tergantung ka jam pelajaranana mun misalna enjing-enjing biasana
barudak leuwih fresh otak na. Lamun siga 11 mia 7 tosmah jam pelajarana teh
rakhir barudak na araktif etateh luar biasa, guru jeung siswa na tarepar
sadayana.
Nu nanya : Ayeuna
ngomongkeun kelas 11 Mia 7 yeuh pa. Pan saur bapa mia 7 the aktif aktif, aya
teu anu kaaktifan mia 7 nu kaleuwihan teuing jadi malah bisa di bilangsalah?
Narasumber : Nya
paling iyeu mah kebiasaan anak-anak SMA kebiasaan sok celetak celetuk lamun
dikelas teh kadang kadang sok jadi heboh ngajieun kelas hirup tapi kadang
kadang sok garing siga “naonsih”
Nu nanya : Walahh
bisa dugi ka kitu nya pak.. hehe. Oh nya pak, di 24 perna aya pengalaman nu
ngajieun timbul pertanyaan “abdib the dihargaan teu sih di dieu?” terus
tindakan ka murid eta the kumaha? kedah ambek kah atau kumaha?
Narasumber : Mun eta
mah bapa nyobaan kudu sabar tapi lamun tos katerlaluan mah bapa kedah nyandak tindakan kucara menegur sacara
pendekatan personal teu langsung diambekan diharepeun kelas, kan eta mah bisi
siswana malah makin down, percaya diri na makin turun. Lamun pendekatan
personal mah pan raos ngobrol na ambeh “tidak ada yg tersakiti”
Nu nanya : Menurutbapabisa
henteu anak 24 make kurtilas?
Narasumber : Sebenerna
tiasa tapi halanganna kangge anak-anak ayeuna mah nyaeta media social jeung
handphone. upami media social jeung handphone digabungkeun jeung anak-anak muka
eta sapanjang poe, eta teh siotakna bakal tertuju ka media social tidak akan pada
pembelajaran dikelas jadi anak jaman sekarang tak bisa lepas dari handphone dimulai
dari bangun tidur sampai mau tidur pasti pada di sekitar yah galebih dari setengah meter
Nu nanya : Janteun
solusina kumaha nya pak kirakira?
Narasumber : Solusina
perlahan dikurangi tong dugi hp sareng media social jadi hiji hal anu Adiktif
saperti narkoba, engke na siswa jadi teu bisa hidup tanpa hp.
Nu nanya : Kesan
pesan bapa ngajar di 24 anu parantos ngagunakeun kurtilas kumaha bae pa??
Narasumber : Kangge
24 kesannyab alhamdulillahanak-anak nya bisa diajar dengan baik namun ya ada beberapa
halangan teknis . kalo untuk pesananak-anak duaempat yang nota bennya sudah pada
pinter dan mau tambah pinter lagi, tapi bukan Cuma pinter aja, ahlak lebih diimbangi
jadi ya artinya pengetahuan emang segala-galanya tapi dengan karakter hidupakan
lebih bermanfaat kurang lebih seperti itu
Nu nanya :janteun maksadna
anak 24 teh kumaha pak?
Narasumber :kirang
berkarakter masih keneh kagerus ku arus jaman terus di turutan baei , naon wae
nu keur heboh diturutan dikelas joget-joget nyanyi-nyanyi naonlaheta
Nu nanya :tapikan namanya
juga anak sma pak, remaja-remaja yang masihlabil
Narasumber : iya labil
memang labil tapi ya jangan di bawa sampai dalem mendingan belajar dulu ibadah jangan
main teruss main hpterus yang lain lupa
Nu nanya :intina
mah lewih sae lamun siswa teh mementingkan proses tabatan nilai kitu nya pak?
Narasumber :ya setuju
Nu nanya : muhun
atuh pak sakitu bae wawancara ti simkuring saparakanca, nyuhunkeun hapunteun
bilih aya kata kata anu teu ngeunah ka kuping ku bapa, hatur nuhun sateuacanna
bilih nga wagel waktos bapak.. assalamualaikum pak..
Narasumber : muhun
teu sawios da nuju istirahat ieu.. sami sami waalaiikumussalam....
HASIL
WAWANCARA
Wasta narasumber nyaeta Bambang, di
SMA N 24 bandung teh anjeunna janteun PPL, nyaeta PPL dina matapelajaran
sejarah. Alesan anjeunna milih janteun PPL di 24 nyaeta kusabab anjeunna mantan
murid 24, sareung bumi anjeunna oge cakeut jeung 24. Janteun kamana-mana teh
teu sesah. Anjeunna gaduh tugas PPL di kelas 10 jeung 11, leuwih tepatna di
kelas 10 iis 1 jeung 2, sareung dikelas 11 mia7-8, 11 iis1-2. Kelas anu bade
diajar ku anjeunna teh tos di tangtukeun ku pa deni selaku guru pabimbing di
sman 24 bandung ieu.
Salah sahiji kelas anu anjeunna
ajar teh nyaeta kelas 11 mia 7. Dikelas ieu teh lumayan aktip, tapi seseurnamah
mun anjeunna ngajr teh malah anteun garandeng, nu akhinamah ngajadikeun kelas
kondusip. Janteun siga teu ngahargaan gulu upami nuju nerangkeun teh.
Upami soal KURTILAS mah, anjeunna
tos percaya kana murid 24 tiasa ngajalankeunnana. Tapi kakurangannana ti ieu
budak 24 teh nyaeta “social media” .
sabenernamah teu salah lamun ngagunakeun sosmed, tapi lolobana ti budak 24 teh
malah ngajadikeun sosmed teh kawas narkoba anu adiktip pisan.
Amanat ti anjeunnamah kanggo
barudak 24 teh kudu pinter ngatur ngatur waktu, kudu pinter otakna jeung alus
oge akhlakna, kusabab budak 24 teh kurang berkarakter. Intinamah “tong mikiran
nilai hungkul, tapi mikiran ogo prosesna nu bener teh kudu kumaha”
LAMPIRAN
Tidak ada komentar:
Posting Komentar